Copy voor Docfest

Voor het documentairefilmfestival Docfest, editie 2016, schreef ik teksten voor diverse middelen, zoals het programmamagazine, sociale media, de website, posters, flyers en een bijlage van het culturele maandblad Zuiderlucht.

Stichting Docfest wil het documentairegenre toegankelijk maken voor een breed publiek. De tweede editie had een bomvol programma. Met documentaires van over de hele wereld, een foodgarden en bioscopen op onverwachte plekken.

 

We introduceerden het festivalmagazine. Een bewaarblad dat meer is dan een programmaboekje, waarin bezoekers niet alleen de praktische informatie vinden, maar ook achtergrondverhalen van de initiatiefnemers, sponsoren en filmregisseurs.

:
Meer dan alleen documentaires kijken
:

60 documentaires elk in 50 woorden vatten hoorde bij de opdracht. Een uitdagende klus die ik samen met een topteam klaarde. De tagline 'doc/eat/meet/repeat' benadrukt dat Docfest niet alleen draait om documentaires, maar ook om ontmoeten en genieten van lokale hapjes en drankjes.

Docfest Festivalmagazine
Docfest magazine binnenwerk
Docfest magazine

(vormgeving: Ontwerpstudio Contxt)