Communicatie voor de MOV

Door melger en bein’ in première, de nieuwe productie van de Mestreechter Operètte Vereiniging

De Mestreechter Operètte Vereiniging (MOV) is in 1949 op spontane wijze ontstaan als gelegenheidsmannenkoor van de Koninklijke Nederlandse Papierfabriek (KNP) in Maastricht. Sinds 1966 brengt het amateur-theatergezelschap elke twee jaar een nieuwe productie op de planken. MOV werkt aan vernieuwing. Enerzijds om een nieuw publiek aan te spreken en anderzijds om de aanwas van nieuwe leden voor het vergrijzende koor te stimuleren.

:
De leden zijn de beste ambassadeurs
:

Samen met EST.21 ontwikkelde ik een communicatieplan gericht op de kaartverkoop van hun nieuwste productie, maar ook op continuïteit voor de lange termijn. Het plan schetst de kaders waaraan de leden zelf invulling kunnen geven. Met een helder communicatieconcept en ideeën voor storytelling. We ondersteunden de MOV ruim een jaar bij hun communicatieactiviteiten. De huisstijl kreeg een update en ook de website is vernieuwd.

IMG_4640

(ontwerp: Discodip, fotografie: Johannes Timmermans)

Ik leerde in die tijd gepassioneerde mensen kennen, die met hart en ziel twee avonden in de week repeteerden voor de grote productie. Steeds opnieuw, totdat het perfect was. Bewonderenswaardig! Dit wilde ik overbrengen op de potentiële bezoekers van de voorstelling. Met persoonlijke verhalen en kijkjes achter de schermen (zoals dit interview) maakte het publiek in aanloop naar de voorstelling kennis met de mensen achter MOV. Facebook gebruikten we onder meer om de leden zelf de voorstelling te laten promoten in hun vriendenkring. Want uiteraard zijn zij zelf de beste ambassadeurs...

Zie ook:
Mestreechter Operètte Vereiniging